کیوآر کد یا QR Code چیست؟ چگونه کیوآرکد بسازم؟

کیوآر کد یا QR Code چیست؟ چگونه کیوآرکد بسازم؟

کیوآر کد یا QR Code چیست؟ چگونه کیوآرکد بسازم؟

شما ممکن است تاکنون مطالبی را در مورد کیوآر کد (QR Code) شنیده باشید اما دقیقا مفهوم کیوآر کد چیست؟ Quick Response Code یا کد پاسخ سریع، یک نوع بارکد دو بعدی است که می‌تواند با استفاده از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های اختصاصی خواندن کیوآر کد اسکن و خوانده شود که به طور مستقیم به متن، ایمیل، وب‌سایت، شماره تلفن، کارت ویزیت، پرداخت وجه و... متصل می‌شود. شما حتی ممکن است با اسکن یک کیوآر کد یک سری تنظیمات نرم‌افزاری را در گوشی خود ذخیره کنید. کیوآر کد در ژاپن و سراسر شرق با وسعت زیاد و در غرب به آرامی شروع به تبدیل شدن به امری عادی شده است. به زودی شما بیش از پیش با QR Code بر روی بسته‌بندی محصول، نمایش فروشگاه، تبلیغات چاپی و هر تبلیغاتی که روی دیوار نصب شود و همچنین در ایمیل و وب‌سایت روبرو خواهید شد. دامنه استفاده از کد QR بسیار وسیع است، به خصوص برای بازاریابی و تبلیغات محصولات، علامت‌های تجاری، خدمات و هر چیز دیگری که به فکر شما میرسد.

 
چرا باید به کیوآر کد (qrcode) اهمیت دهیم؟

بیش از نیمی از ما در حال حاضر گوشی‌های هوشمند داریم که این تعداد به صورت روزانه در حال رشد است، کد QR این پتانسیل را دارد که تنها با یک اسکن از راه دور، تاثیر عمده‌ای بر تبلیغات، بازاریابی و خدمات به مشتریان داشته باشد و حجم اطلاعات مشخصی از محصول را به سادگی بدست مشتریان برساند.

 
کیوآر کد دو بعدی چه تفاوتی با بارکد UPC1D (یک بعدی) دارد؟

معمولا تعریف ما از یک بارکد مجموعه‌ای از خطوط عمودی می باشد. بارکد دو بُعدی (۲D) یا همان کیوآر کد این امکان را دارد که داده‌ها در هر دو جهت ذخیره شوند و می‌تواند به صورت عمودی یا افقی اسکن گردد. همچنین بارکد (UPC / EAN) فروشگاه تا ۳۰ عدد را نشان می‌دهد، در حالیکه یک کیوآر کد می‌تواند اطلاعاتی به وسعت ۷۰۸۹ عدد را ذخیره کند! این مقدار عظیمی از اطلاعات است که لینک‌دهی به چیزهایی از قبیل فیلم‌ها، وب‌سایت، اینستاگرام یا کارت ویزیت توسط کد QR را ممکن می‌سازد.


چگونه یک کیوآر کد را اسکن کنم؟

اگر شما یک گوشی هوشمند مثل آی‌فون یا اندروید داشته باشید، تعدادی از برنامه‌های مختلف اسکنر بارکد را در اختیار خواهید داشت، مانند Red Laser و Barcode Scanner. اسکنر QR قادر به خواندن و رمزگشایی داده‌ها از یک کیوآر کد می‌باشد. اکثریت این امکانات کاملا رایگان بوده و شما برای استفاده از آن کافیست یکبار آن را نصب کنید و با استفاده از دوربین موبایل خود کیوآرکد را اسکن کنید تا گوشی شما به طور خودکار داده‌های کدگذاری شده را برای شما رمزگشایی و سپس نمایش دهد.


چگونه میتوانم کیوآر کد (QR Code) بسازم؟

وب‌سایت www.GetQRcode.ir به صورت رایگان ابزار ساخت و تولید کیوآر کد را در اختیار شما قرار می‌دهد. بوسیله این وب‌سایت شما قادر هستید انواع مختلفی از کیوآر کدها از قبیل: لینک (پیوند به آدرس سایت)، متن، پست الکترونیک، موقعیت مکانی، شماره تماس، ارسال پیامک، واتسآپ، اسکایپ، زوم، اتصال به اینترنت وای‌فای، کارت ویزیت، تقویم، پرداخت با پی‌پال و بیت‌کوین ایجاد کنید. حتی قادر هستید رنگ دلخواه خود را برای کیوآر کد انتخاب نمایید و حتی لوگو شرکت یا برند خود را نیز در وسط کد تولید شده قرار دهید.

همین حالا جهت ساخت کیوآر کد مجانی و اختصاصی خود از وب‌سایت GetQRCode.ir اقدام نمایید: www.GetQRcode.ir


سایر مطالب مرتبط



نظرات

    نظری یافت نشد. اولین نظر را شما ثبت کنید


ارسال نظر

نام و آدرس ایمیل شما در مرورگر ذخیره نمی‌گردد و ایمیل شما منتشر نخواهد شد.