ایرنیک، مرکز ثبت دامنه‌های ir. و نقطه-ایران (.ایران)، امکان مخفی کردن اطلاعات شخصی نام صاحب دامنه را به بخش WHOIS خود اضافه کرده است.

قبل از این اگر فردی دامنه کشوری ir. ثبت می‌کرد، اطلاعات شخصی او شامل نام کامل، نشانی، شماره تماس، آدرس و... از طریق بخش WHOIS روی سایت ایرنیک در دسترس عموم قرار می‌گرفت. امکان نمایش ندادن و مخفی کردن اطلاعات شخصی صاحب دامنه در سرویس‌های ثبت دامنه رایج دنیا از جمله com. و net. وجود داشته است تا حریم خصوصی صاحب دامنه حفظ شود. حالا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت ایرنیک منتشر شده، از دیروز ۸ فروردین مرکز ثبت دامنه به منظور حفظ حریم خصوصی ثبت‌کنندگان دامنه و همگام با تغییرات جهانی در این خصوص، اقدام به حذف نمایش عمومی اطلاعات دارندگان نام دامنه کرده است. ایرنیک در بیانیه خود، اعلام کرده است که صاحبان دامنه ir. برای مشاهده سیاست جدید در بخش WHOIS می‌توانند به ضوابط و شرایط نام دامنه با پسوند دات آی‌آر (ir.) مراجعه کنند.


در بخش مقررات و قراردادها، آمده است که برای همه نام‌های دامنه این سرویس‌دهنده، کاربر می‌تواند مانع نمایش اطلاعات زیر در WHOIS شود:

1. نام کامل، آدرس قانونی، تلفن، فکس و ایمیل صاحب نام دامنه
2. نام کامل، آدرس حقوقی، تلفن، فکس و ایمیل مخاطب اداری
3. نام کامل و آدرس ایمیل مخاطب فنی
4. نام کامل، آدرس قانونی، تلفن، فکس و ایمیل نماینده (درصورت وجود)
5. داده‌های DNS دامنه
6. تاریخ آخرین تأیید داده‌ها
7. تاریخ انقضای ثبت نام دامنه (از ۲۱جولای ۲۰۱۲ لازم الاجرا شد)

 
در بخش قوانین و مقررات جدید مربوط به Whois تأکید شده است که ممکن است توسط ایرنیک بررسی‌های دوره‌ای در مورد اعتبار داده‌های ثبت‌نام انجام شود. طبیعی است که این اطلاعات می‌توانند با حکم دادگاه یا به منظور فرایند حل اختلاف در اختیار مقام‌های مرتبط قرار گیرند.