سرور مجازی مخفف کلمه Virtual Private Server یعنی سرور خصوصی مجازی می‌باشد و از آن به عنوان VPS، نام برده می‌شود. نسل جدید سرورهای مجازی با نام Cloud Server یا سرور ابری که هم از نوع مجازی و هم از نوع اختصاصی دارد، شناخته می‌شوند. ما در شبکه جهانی وب سرور مجازی ابری و سرور مجازی اختصاصی ارائه می‌دهیم.

لیست پلن‌های سرورهای مجازی ابری: https://www.inetworkweb.com/cloud-server
لیست پلن‌های سرورهای مجازی اختصاصی: https://www.inetworkweb.com/vds


سرور مجازی دقیقا همانند یک سرور اختصاصی مستقل و با همان سطح دسترسی عمل می‌کند، با این تفاوت که چندین عدد سرور مجازی بر روی یک سرور فیزیکی قرار می‌گیرند. به عبارت بهتر با استفاده از تکنولوژی‌های مجازی‌سازی مانند VMware، Virtualizor و Google Cloud با بهره‌گیری از سخت‌افزارهای پرقدرت و پیشرفته، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی (VPS) با امکانات مختلف تقسیم می‌شود.

هر سرور مجازی بنا بر تنظیمات و یا کانفیگ اولیه، سهم خاصی از منابع سرور از قبیل پردازنده (CPU)، حافظه اصلی (Ram)، فضای دیسک سخت (HDD)، پهنای‌باند و … را به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار می‌گیرد. هر سرور مجازی بصورت کاملا مستقل عمل می‌کند، در نتیجه VPSهای موجود برروی یک سرور می‌توانند از سیستم عامل‌های مختلف و نسخه‌های متفاوت و همچنین نرم‌افزارهای اختصاصی خود استفاده نمایند.